HEM

söndag 11 oktober 2015

VÄRDET SITTER PÅ INSIDAN INTE UTSIDAN


Jag tycker det är fruktansvärd när det läggs så mycket fokus och tyngd på att värdet sitter på utsidan inte på insidan! Är man inte de senaste på ytan som mode, se ut som en modell så är man inte lika mycket värd. Det är såna signaler det ger! Fruktansvärt!!

Om jag utgår ifrån mig själv har jag fått höra om mitt utseende nästan hela mitt liv. Snygg kropp, söt, snygg, fint hår bla bla bla. Nu för flertal år sedan var det någon som sa tex en kille att jag hade en snygg kropp gav jag nästan en rakhöger (inne i mitt huvud då för man ska ALDRIG någonsin slå någon annat syfte än i självförsvar och då finns det smartare sätt att försvara sig på än en rakhöger). Hade nästan bara lust att säga: “jag vet det. Gå nu.” Om denna hade hamnat i min klass hade det blivit en mycket mycket jobbig klass! Jag själv har inte satt mitt värde på ytan utan jag har vetat mitt inre värde, jag är mer än bara ett utseende. Ok ,det är inget fel att ta hand om sitt utseende på en SUND nivå så länge man tar hand om insidan. Det går hand i hand tycker jag. Själv har jag alltid tränat för att jag mår fantastiskt bra av det. Inget annat.

Har jobbat i en ytlig bransch i 15 år som jag nämnt tidigare, klarade bara små dosor åt gången, instruerade för att det var kul. Ska jag vara helt ärlig så tycker jag att det är skönt att inte ha något med denna bransch att göra mer (men tyvärr finnas det några i branschen som inte lämnar mig ifred). Jag har sökt mig till en helt annan värld där fokus är att jobba mer med välmående på insidan.

Det kanske var lättare när jag själv var ung, när alla dessa sociala medier och internet inte fanns?! Man hade lättare att ta reda på vem man var utan en massa inmatning från olika håll. Hur man ska vara och inte vara. Man ska uppmuntra unga till kreativitet, entreprenörskap, många är entreprenörer utan att de ens vet om det, socialt entreprenörskap, bidra till samhället, hjälpa andra, utbildning eller att de kan faktiskt skapa det liv de vill leva och brinner för! Utveckla sig själva som person, alltså självutveckling med mera med mera… Men när man ger ut signaler att du ska sträva efter och ser du inte ut som en modell är du inte lika mycket värd som modellen. Fruktansvärt!! Varför får många ätstörningar tro?! Absolut en bidragande faktor. 

Skönheten kommer från insidan. Absolut, instämmer helt. Man kan ha ett fördelaktigt yttre (det avgör dock betraktaren i slutändan) men är insidan ful så sätter det sig på utsidan. Det brukar jag tycka iallafall. Men snälla varför ser de inte igenom personen? Är så ful på insidan. Falsk m.m. T.o.m en kall bitch kan glittra med ögonen, koppla på lite utstrålning och le. Men ett tränat öga ser att det är påklistrat. Man brukar säga att ögonen är en  spegel till själen. Varma ögon en varm själ. Det är då naturligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar