HEM

fredag 22 januari 2016

ÅLDERSFIXERING?


I västländerna är man av någon anledning väldigt åldersfixerad. Själv går jag också och reflekterar kring det. Men varför då? När jag tänker efter, vet jag både kompisar och bekanta som varit ihop med, även varit gifta med betydligt yngre killar. Inte sjutton har jag tänkt eller brytt mig om det! Klickar man så klickar man.
När det gäller mig själv är jag varken mentalt eller i kroppen min egen ålder. Min metaboliska kroppsålder brukar ligga på 16-18 år. Enligt mätningar. Fortfarande än idag?? Åldersgissningarna har varit 10 år yngre än vad jag är eller t.o.m mer. När man går på ytan. Osminkad och träningskläder har varit rätt vanlig företeelse i många år. Det kanske har gjort sitt. Det blir så när man har jobbat som gruppträningssinstruktör i många år, idrottslärare och tränat mycket. Barnasinnet finns kvar den med!
Själv har jag aldrig någonsin varit intresserad av äldre killar någonsin. Gäller än idag. Jämngammalt eller “lite” yngre. De förhållanden jag haft. Men kvinnor som föredrar män som är 15-30 år äldre. Är det rätt för dem så är det? De kanske var ett kärlekspar i sitt förra liv? Skoja bara! 😉 För mig är det BIG NO NO!
När det gäller tvärtom, alltså kvinna väljer en yngre man. Eller en man som väljer en äldre kvinna, är det väl kanske mer ovanligt? Men egentligen hallå… det är ingen som höjer på ögonbrynen om en man är tillsammans med en betydligt yngre kvinna. Så varför skulle det vara skillnad om en kvinna väljer en betydligt yngre man? Jämlikhet tack! Love is love liksom! Här i Sverige bland kända män, kommer jag tänka på Zlatan som är ihop med en kvinna som är 11 (?) år äldre.
Jag menar, är det en kille som är akademiker, sportig, snygg även på insidan ser inte bara bra ut på utsidan. Är snäll, smart och har humor. Är känslomässigt mogen. Har personlighet. Lite känslig. Är min soulmate. Har integritet. Då är killen precis det jag vill ha. Men att denna är betydligt yngre än mig blir då helt oväsentligt. Åldern är bara en siffra i slutändan. Varför denna åldersfixering? Om man klickar själsligt och på flera andra plan så gör man!
The heart wants what it wants …. and age is just a number!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar