HEM

torsdag 11 oktober 2018

DET BÖRJADE PÅ WORLD CLASS…

Jag har instruerat gruppträning i ca 15 år 1-3 klasser i veckan. Periodvis har jag även vikarierat mycket utöver mina egna klasser. Min aerobics bana började på World Class och Granbacka motion i Solna (1 år 1996). Började med low impact morgonklasser på World Class Jakobsberg i Järfälla slutet av 1995. Det ägdes då av en fd bodybildare. Som tidigare haft ett gym på sångvägen i Jakobsberg. En snäll ägare som sedan gick i konkurs. Då tog de två (tre?) ökända ägarna över hösten 1996. De hade ett gym i Barkarby/Veddesta i Järfälla som sedan blev ett World Class gym. De var ökända på mycket negativt sätt. Många som tränat på deras gym eller haft kontakt med dem på något sätt, har berättat konstigheter de gjort eller sagt. Att de även umgicks i oseriösa kretsar (som de knappast dolde). Jag valde att sluta när de tog över. Hade ändå andra planer just då.
1997 började jag instruera på World Class Alvik och trivdes. Jag hade styrke/muskel klasser och det var många deltagare på klasserna. Men. Det fanns även en skit där som han fick sparken av ägaren. Hans svar: "Jag trodde det var samma person". (Han trodde alltså att jag var hon lååånga norrlänningen??? Jag är 162cm, född och uppvuxen i Stockholm!!) Har även haft klasser på World Class Barkarby 1998 men det var inte många som tränade där då. Det hade då köpts av de som ägde World Class Södertälje. De var trevliga och snälla. När det var olika ägare, för 2007 (?) blev det börsnoterat dvs det betyder att allt redovisas offentligt. I samband med det sålde dessa ökända ägarna av sina tre eller fyra gym?! Som köptes av Sveriges oseriösaste gymkedja (dock Norskägd som verkar köpa upp “alla” svenska gym).
Sedan blev det lunch klasser i Kista 1998-2000 i aerobics och step. Jag hade många deltagare även där på mina lunch klasser. Det var fullthus. Det var bra stämning bland dem jag arbetade med. Vi gjorde massa skoj ihop. Jag trivdes! En av gänget jag umgicks med var sonen till grundaren till World Class. Trevlig och ödmjuk kille. Så var det även andra erkända personer i branschen. Ödmjuka och trevliga även de. Jag trivdes med dem som sagt.
Jag vikarierade såklart runt i kedjan (det var som sagt olika ägare på den tiden) men inte i Jakobsberg och Hägersten. Alltid när någon instruktör från de gymmen ringde (speciellt Jakobsberg) när de behövde vikarie, var de fruktansvärt otrevliga. De var rent ut sagt bitchia! Jag slutade sedan helt på World Class 2000 pga att en av de ökända ägarna (psykopaten och polska frun instruerar på Sveriges oseriösaste gymkedja sedan länge gör än idag, dock norskägd som sagt) började härja och lägga sig i överallt. Med olagligheter. Inte kul!
Jag skulle kunna berätta allt skit dessa oseriösa har gjort mot oskyldiga, mot mig osv… främlingar som kommit fram till mig, vad kioskägare, butiksägare i Bromma/Sundbyberg berättat osv. Väljer att inte göra det. Vill gå vidare med mitt. Det är polisgöra och varför de inte får några konsekvenser får ni fråga farbror polisen.
Det var min tid på World Class det. Från slutet av 1995 till våren 2000 parallellt med mina universitetsstudier i beteendevetenskap tog sedan en Fil.Kand på Stockholms universitet och läste även bl.a anatomi på Umeå universitet. Jobbade även deltid till och från som mässvärdinna, säljare m.m under den här tiden. Gick även andra kurser inom friskvård som aerobicsutbildning och friskvårdsledarutbildning på SSIF m.m.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar