HEM

torsdag 15 november 2018

JUL OCH NYÅR


Så var det snart Jul igen lite över 5 veckor kvar! Det här året har verkligen tillhör dem som tycker om Julafton. Som barn samlades ofta delar av min stora släkt och firade jul. Mest på mammas sida. Har många bra minnen från just Julafton. Men det är inte så att jag går och längtar efter julen flera månader innan. Utan försöker leva i nuet. Det går bättre och bättre. Det är okej att fira Jul 2-3 veckor sedan får det räcka. 🙂

Nyårsafton har aldrig varit så viktigt! Men ett resa som jag vill göra, då jag aldrig varit där, är att åka till Paris på nyårsafton! Då med en kärlek såklart! Det jag dock gillar med nyår är att det är en nystart och jag ÄLSKAR nystarter. Jag associerar Måndagar, nya veckor och nyår med nystart! Det är aldrig försent att börja om från början!

Julen ska vara till för, tycker jag och tror många håller med mig, att umgås och äta god mat. Bara chilla. Men. Så finns det barn där ute i samhället som inte alls ser framemot julen pga de omständigheter de lever i.

Några mål jag har haft sedan längre har gått framåt detta år. Men har inte nått riktigt fram än det har varit lite hinder på vägen. Ge upp har aldrig varit min grej så kommer fortsätta tills jag lyckas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar