HEM

onsdag 22 januari 2020

VILL LIKSOM FRAMÅT...

Keep moving forward

När jag startade bloggen från första början år 2012 efter att jag hade slutat i fitness branschen, FÖR ALLTID, var syftet att jag ville berätta hur det egentligen var. Vad som egentligen hade hänt!? Vem jag är, står för och framförallt att det kommer direkt från mig.
Som jag nämnt tidigare har jag under Allians åren levt ett ganska “normalt ” liv. Det blev ganska lugnt. Varför vet jag inte? Det var så jag upplevde det. Kunde röra mig fritt i Stockholm och göra normala saker osv. Men nu blir jag åter igen ofredad, kan inte röra mig fritt och utsatt för förtal. Året 2017 var fruktansvärt! Jag har blivit behandlad som skit! Hur kan man göra så mot någon? Jag förlåter inte något av det här. Men. Har bearbetat det och släppt det. För jag måste, så jag kommer vidare och når mitt mål. Om jag inte vore så “tränad” eller “drillad” i den här typen av miljö hade jag aldrig pallat det. Eller rättare sagt, det går bra ändå tack vare det jag går ut hel vad som än händer. Det handlar mer om att “vad är det här för liv, jag är inte fri”. Många i Stockholm skulle behöva byta plats med mig i en vecka för att få se hur länge ni pallar!? Fitness branschen i Stockholm är en extrem miljö, iallafall bakom kulisserna. Tror inte de som “bara” tränar ser det eller det är nog inte meningen att de ska göra det heller. Det som stör mig är att när jag stängde dörren helt 2011, efter jag körde min sista klass blev jag lämnad ifred. Varför började man härja igen 2014? Bor jag verkligen i Sverige eller tror dock att det är mest Stockholm?? Är tom inne på att skaffa mig dubbla medborgarskap, har ett till land att välja mellan nämligen Finland eller rättare sagt jag kommer att ansöka om det. För börjar bli lack på allt det här som pågår!
Stockholm är uppenbarligen för litet för mig och har nu länge siktat på att gå helt internationellt och på engelska. Vill liksom vidare. VILL FRAMÅT! Ja, jag har haft motgångar men har också ett starkt driv. Jag vet vad jag vill. Jag ger mig inte förrän jag har nått målet eller MÅLEN! Jag vill kunna leva “The Laptop Lifestyle” vilket innebär att jag inte är “plastbunden” och löser även mitt problem! Får FRIHETEN jag vill ha! 
Hade nog redan nått mitt mål om inte datorn hade blivit hackad 2017 och så fick jag sparken 2016 som kom från ingenstans (därför började jag jobba i skola igen). Hade haft det jobbet 7-8 år kunde komma och gå hur jag ville, det var flexibelt, jobbade hemifrån och det täckte mina räkningar. Mitt entreprenör liv började 2014. Vilket är såå min grej. Därför passade det jobbet bra tills “entreprenörandet” tog fart. Så har jag framgångsrika internationella mentors som hjälper mig generöst. De sitter lite här och var på denna planet. De är self-made millioneirs. Vet inte om jag borde skriva “self-made millioneirs” tanke på Jante och hela den grejen. Men jag och Jante har aldrig matchat. Varför kan man inte unna dem som jobbar hårt, som lyckats bygga upp någonting från noll! Dessutom är bra, snälla, generösa personer som vill göra och gör skillnad i världen till det bättre. Enligt mitt tycke är det personer som man ska lära sig ifrån och jag är tacksam att jag får göra det ( jag är visserligen väldigt selektiv vem jag väljer att lyssna på, det räcker inte bara att man är framgångsrik utan måste även vara dokumenterat bra personer och litar på mitt eget omdöme det brukar stämma).
P.S. Nu kan man läsa en juridisk grundkurs helt webbaserad på Uppsala universitet. Behöver alltså inte alls gå på föreläsningar eller sätta min fot där. I LOVE internet. Måste söka. 😉
“People inspire you or they drain you pick them wisely”
….and just keep moving forward…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar